Tepcomp Group

PRESSMEDDELANDE 1.1.2019

Tepcomp Group utökar sin verksamhet i Estland

Fabriken i Kuressaare flyttade till nya större utrymmen 1.1.2019

I början av året flyttade Tepcomp Oü, som tillhör Tepcomp Group Oy, till nya och större lokaler i Estland. Den nya 2 200 kvadratmeter stora fabriken ligger i staden Kuressaare. Samtidigt uppgraderades produktionslinjen med en ny EKRA pastavikt och Siplace monteringsmaskin uppgraderades till längre kretskort liksom alla transportörer. Föregående år köpte vi ett nytt AOI-system till fabriken. Fabriken sysselsätter för närvarande cirka 60 personer och med dessa förändringar kan vi öka kapaciteten och betjäna kunderna bättre och med högre kvalitet.

Tepcomp Groups omsättning under 2018 uppgick till drygt 13 miljoner euro. Tepcomp Group har cirka 120 anställda. Fabrikerna ligger i Åbo och Kuressaare (Estland). Administration, inköp, teknisk service och produktutveckling finns i Åbo. Produktionen finns både i Åbo och i Kuressaare. Vi betjänar kunder inom LED-elektronik-, hälso- och sjukvård samt industrin genom kontraktstillverkning av elektronik.

Ytterligare information:

Pekka Leppälä